Szkolenie: Zasada konkurencyjności – prawidłowe udzielanie zamówień publicznych w projektach UE 2021-2027

Cena szkolenia: 499,00 zł netto=brutto (Organizator jest ZW z VAT).

Szkolenie kierujemy do osób sprawujących nadzór nad zamówieniami publicznymi, a także pracowników zajmujących się realizacją zamówień w projektach UE. Na szkoleniu omawiamy tematykę prawidłowego udzielania zamówień publicznych w projektach UE, bez ryzyka nałożenia korekty finansowej, od szacowania wartości zamówienia, analizę budżetu projektu, planowanie zamówień po bezbłędną procedurę i umowę z wykonawcą. Na szkoleniu zostaną omówione nowe wytyczne (dla projektów w ramach 2021-2027). Nowe wytyczne wprowadzają szereg zmian, w tym zmiany dotyczące progów, procedur, uszczegółowienie konfliktu interesów, reguł badania rażąco niskiej ceny,  zasad liczenia terminów składania ofert., elektronizację procedury i inne.

Zapraszamy osoby początkujące, jak i chcące zaktualizować posiadaną wiedzę w kontekście zamówień publicznych. Wymagania dotyczące udziału w szkoleniu: brak.

Szkolenie uwzględnia najnowszą wersję wytycznych dot. kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS+, FS !

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA ONLINE (telekonferencji na żywo):

– bez wychodzenia z domu/biura bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu,
– dopasowaliśmy program szkolenia stacjonarnego do wersji zdalnej zachowując najwyższą jakość,
– widzisz i słyszysz trenera,
– widzisz prezentację, komputer trenera
– możesz zadawać pytania i wyjaśniać swoje wątpliwości,
– dostęp poprzez link wysłany na Państwa e-mail (wystarczy laptop lub komputer z głośnikami),
– korzystamy z Zooma, możesz zadawać pytania na czacie lub przez mikrofon,
– konsultacje z trenerem po szkoleniu,
– 
otrzymujesz paczkę materiałów wysyłaną pocztą polską przed szkoleniem: dyplom, notes, długopis, teczka, skrypt szkoleniowy, a także materiały w wersji elektronicznej po szkoleniu.

Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia dotyczące m.in.:

  • Jak uniknąć korekty finansowej za błędy w zamówieniu publicznym,
  • Aktualny stan prawny w świetle wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach EFS, EFRR, FS,
  • Różnice pomiędzy procedurą „starą” 2014-2020, a „nową” 2021-2027
  • Ocena prawidłowości określania wartości szacunkowej zamówienia,
  • Ocena wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego,
  • Opis przedmiotu zamówienia w kontekście wymogów Komisji Europejskiej,
  • Warunki udziału w postępowaniu,
  • Weryfikacja złożonych dokumentów oraz przesłanki wykluczenia Wykonawcy,
  • Wymogi w zakresie zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych w nowej perspektywie finansowej,
  • Zasady udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości 130 000 zł., wraz z obowiązkami i uprawnieniami Zamawiającego,
  • Baza Konkurencyjności – nowe narzędzie i nowe funkcjonalności,
  • elektronizacja zasady konkurencyjności

PROGRAM SZKOLENIA

od 9.00 do 14.00 w tym dwie przerwy 15′

 

9.00 Rozpoczęcie szkolenia

 

I Zagadnienia wstępne

  • Akty prawne w zakresie udzielania zamówień publicznych współfinasowanych ze środków UE do kwoty 130 000 zł.
  • nowe, obowiązujące już Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027   
  • Wewnętrzne procedury udzielania zamówień – regulaminy udzielania zamówień
  • Procedury ustawy o finansach publicznych oraz Prawa zamówień publicznych a zamówienia do 130 000 zł. oraz dyscyplina finansów publicznych
  • Taryfikator korekt finansowych i wydatki poniesione nieprawidłowo
  • Małe zamówienia do 130 000 zł., a wymagania nowej ustawy PZP, a wytyczne MFiPR

 

II Elementy wspólne dla zamówień

  • Szacowanie wartości zamówień
  • Podział zamówienia na części
  • Zasady udzielania zamówień zapisane w wytycznych kwalifikowalności
  • Tworzenie Opisu Przedmiotu Zamówienia i znaki towarowe
  • Stosowanie warunków udziału w postępowaniu
  • Stosowanie cenowych i pozacenowych kryteriów oceny ofert

 

III Nowa zasada konkurencyjności 2021-2027

  • Zmiany w procedurze na lata 2021-2027, różnice względem 2014-2020
  • Wyłączenia stosowania zasady konkurencyjności
  • Dokumentowanie procedury
  • Konflikt interesów – nowe reguły badania
  • Obowiązkowe elementy zapytania ofertowego
  • Terminy na składanie ofert
  • Badanie rażąco niskiej ceny
  • Udzielanie wyjaśnień, pytania do treści zapytania, ogłoszenia
  • Obowiązkowa komunikacja elektroniczna, elektroniczne składanie ofert, podpisy elektroniczne
  • Zmiana dokumentów
  • Informacja o wyniku postępowania
  • Protokół i załączniki
  • Baza Konkurencyjności – rejestracja, publikacja zapytań, przegląd zapytań, w tym omówienie nowej bazy i nowej możliwości – składania ofert elektronicznych
  • Lista kontrolna zasady konkurencyjności
  • Problemy zamawiających z zasadą konkurencyjności

IV Umowa

  • Zawarcie umowy z wykonawcą – czy obowiązkowe?
  • Projekt umowy, zapisy umowy, waloryzacja wynagrodzenia, protokoły
  • Skutki uchylenia się od zawarcia umowy
  • Sposoby zawarcia umowy
  • Przesłanki do zmiany umowy

 

V Wykazywanie zamówień i dodawanie załączników w Systemie SL2021/CST2021

 

VI  Najczęściej pojawiające się błędy w procedurach, taryfikator korekt

 

Konsultacje indywidualne

 

Metody:

  • Wykład
  • Dyskusja
  • Ćwiczenia
  • Wymiana doświadczeń

 

Cena szkolenia zawiera:

  • profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
  • drukowane materiały szkoleniowe wysyłane pocztą,
  • zestaw gadżetów (notatnik, długopis, teczka) wysyłane pocztą,
  • imienny dyplom ukończenia szkolenia wysyłany pocztą,
  • możliwość kontaktu z prowadzącym również po zakończeniu szkolenia.

Posiadamy akredytację WUP w Lublinie, wpis w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych o nr 2.06/00042/2021. Współpracujemy z Urzędami Pracy w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

TERMINY SZKOLEŃ ONLINE:

26.04.2024 r. od 9.00 do 14.00 (potwierdzony!)

$

szkolenie organizujemy także w formule zamkniętej/indywidualnej, zaproponuj nam termin wygodny dla Ciebie tel. 661884278, miroslaw@inkubatorprogress.pl

Mirosław Ciołek

Trener

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Zawodowo związany z tematyką funduszy europejskich od 2006 roku.

Rozliczył jako Koordynator Projektu w O.K. Centrum Języków Obcych projekty: PO KL 8.1.1 „Certyfikat Sukcesu” oraz PO KL 8.1.1 „Kwalifikacje na Sprzedaż” (IP był Urząd Marszałkowski w Łodzi) o łącznej wartości ok. 1 mln 250 tys. Na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej realizował jeden z największych projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego o wartości 22 mln. zł. – „UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy” (IP było Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Posiada doświadczenie jako pracownik Oddziału Oceny Projektów w jednej z instytucji wdrażających środki europejskie.

Posiada wiedzę teoretyczną (ukończone liczne kursy i szkolenia) oraz praktyczną z zakresu uwarunkowań realizacji projektu (monitoring, sprawozdawczość, kontrola, ewaluacja, promocja, rozliczanie), a także opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy UE.

Specjalizuje się w problematyce kwalifikowalności wydatków, rozliczeń, kontroli, zamówień publicznych i systemie SL2014/SL2021.

Aktualnie Prezes Zarządu Fundacji IPIP. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą wpływu realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych na rozwój społeczno-gospodarczy województwa lubelskiego.

Trener z zakresu pozyskiwania funduszy europejskich, szeroko pojętej realizacji i rozliczania projektów UE, zamówień publicznych (ustawa PZP oraz zasada konkurencyjności), a także z zakresu aplikacji informatycznych SL2014, SL2021, CST2021, SM EFS+, Baza Konkurencyjności oraz LSI.

Trener i doradca z 12-letnim stażem – prowadził szkolenia skierowane do biznesu, sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich, instytucji zarządzających, administracji publicznej, przedsiębiorców i osób indywidualnych, potencjalnych projektodawców korzystających ze współfinansowania.

Referencje dostępne w zakładce referencje.

Szkolenie: Zasada konkurencyjności – prawidłowe udzielanie zamówień publicznych w projektach UE 2021-2027

 

 

TERMINY SZKOLEŃ ONLINE:

26.04.2024 r. od 9.00 do 14.00 (potwierdzony!)

$

szkolenie organizujemy także w formule zamkniętej/indywidualnej, zaproponuj nam termin wygodny dla Ciebie tel. 661884278, miroslaw@inkubatorprogress.pl

Cena szkolenia: 499,00 zł netto=brutto (Organizator jest ZW z VAT).

Szkolenie kierujemy do osób sprawujących nadzór nad zamówieniami publicznymi, a także pracowników zajmujących się realizacją zamówień w projektach UE. Na szkoleniu omawiamy tematykę prawidłowego udzielania zamówień publicznych w projektach UE, bez ryzyka nałożenia korekty finansowej, od szacowania wartości zamówienia, analizę budżetu projektu, planowanie zamówień po bezbłędną procedurę i umowę z wykonawcą. Na szkoleniu zostaną omówione nowe wytyczne (dla projektów w ramach 2021-2027). Nowe wytyczne wprowadzają szereg zmian, w tym zmiany dotyczące progów, procedur, uszczegółowienie konfliktu interesów, reguł badania rażąco niskiej ceny,  zasad liczenia terminów składania ofert., elektronizację procedury i inne.

Zapraszamy osoby początkujące, jak i chcące zaktualizować posiadaną wiedzę w kontekście zamówień publicznych. Wymagania dotyczące udziału w szkoleniu: brak.

Szkolenie uwzględnia najnowszą wersję wytycznych dot. kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS+, FS !

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA ONLINE (telekonferencji na żywo):

– bez wychodzenia z domu/biura bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu,
– dopasowaliśmy program szkolenia stacjonarnego do wersji zdalnej zachowując najwyższą jakość,
– widzisz i słyszysz trenera,
– widzisz prezentację, komputer trenera
– możesz zadawać pytania i wyjaśniać swoje wątpliwości,
– dostęp poprzez link wysłany na Państwa e-mail (wystarczy laptop lub komputer z głośnikami),
– korzystamy z Zooma, możesz zadawać pytania na czacie lub przez mikrofon,
– konsultacje z trenerem po szkoleniu,
– 
otrzymujesz paczkę materiałów wysyłaną pocztą polską przed szkoleniem: dyplom, notes, długopis, teczka, skrypt szkoleniowy, a także materiały w wersji elektronicznej po szkoleniu.

Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia dotyczące m.in.:

  • Jak uniknąć korekty finansowej za błędy w zamówieniu publicznym,
  • Aktualny stan prawny w świetle wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach EFS, EFRR, FS,
  • Różnice pomiędzy procedurą „starą” 2014-2020, a „nową” 2021-2027
  • Ocena prawidłowości określania wartości szacunkowej zamówienia,
  • Ocena wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego,
  • Opis przedmiotu zamówienia w kontekście wymogów Komisji Europejskiej,
  • Warunki udziału w postępowaniu,
  • Weryfikacja złożonych dokumentów oraz przesłanki wykluczenia Wykonawcy,
  • Wymogi w zakresie zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych w nowej perspektywie finansowej,
  • Zasady udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości 130 000 zł., wraz z obowiązkami i uprawnieniami Zamawiającego,
  • Baza Konkurencyjności – nowe narzędzie i nowe funkcjonalności,
  • elektronizacja zasady konkurencyjności

PROGRAM SZKOLENIA

od 9.00 do 14.00 w tym dwie przerwy 15′

 

9.00 Rozpoczęcie szkolenia

 

I Zagadnienia wstępne

  • Akty prawne w zakresie udzielania zamówień publicznych współfinasowanych ze środków UE do kwoty 130 000 zł.
  • nowe, obowiązujące już Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027   
  • Wewnętrzne procedury udzielania zamówień – regulaminy udzielania zamówień
  • Procedury ustawy o finansach publicznych oraz Prawa zamówień publicznych a zamówienia do 130 000 zł. oraz dyscyplina finansów publicznych
  • Taryfikator korekt finansowych i wydatki poniesione nieprawidłowo
  • Małe zamówienia do 130 000 zł., a wymagania nowej ustawy PZP, a wytyczne MFiPR

 

II Elementy wspólne dla zamówień

  • Szacowanie wartości zamówień
  • Podział zamówienia na części
  • Zasady udzielania zamówień zapisane w wytycznych kwalifikowalności
  • Tworzenie Opisu Przedmiotu Zamówienia i znaki towarowe
  • Stosowanie warunków udziału w postępowaniu
  • Stosowanie cenowych i pozacenowych kryteriów oceny ofert

 

III Nowa zasada konkurencyjności 2021-2027

  • Zmiany w procedurze na lata 2021-2027, różnice względem 2014-2020
  • Wyłączenia stosowania zasady konkurencyjności
  • Dokumentowanie procedury
  • Konflikt interesów – nowe reguły badania
  • Obowiązkowe elementy zapytania ofertowego
  • Terminy na składanie ofert
  • Badanie rażąco niskiej ceny
  • Udzielanie wyjaśnień, pytania do treści zapytania, ogłoszenia
  • Obowiązkowa komunikacja elektroniczna, elektroniczne składanie ofert, podpisy elektroniczne
  • Zmiana dokumentów
  • Informacja o wyniku postępowania
  • Protokół i załączniki
  • Baza Konkurencyjności – rejestracja, publikacja zapytań, przegląd zapytań, w tym omówienie nowej bazy i nowej możliwości – składania ofert elektronicznych
  • Lista kontrolna zasady konkurencyjności
  • Problemy zamawiających z zasadą konkurencyjności

IV Umowa

  • Zawarcie umowy z wykonawcą – czy obowiązkowe?
  • Projekt umowy, zapisy umowy, waloryzacja wynagrodzenia, protokoły
  • Skutki uchylenia się od zawarcia umowy
  • Sposoby zawarcia umowy
  • Przesłanki do zmiany umowy

 

V Wykazywanie zamówień i dodawanie załączników w Systemie SL2021/CST2021

 

VI  Najczęściej pojawiające się błędy w procedurach, taryfikator korekt

 

Konsultacje indywidualne

 

Metody:

  • Wykład
  • Dyskusja
  • Ćwiczenia
  • Wymiana doświadczeń

 

Cena szkolenia zawiera:

  • profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
  • drukowane materiały szkoleniowe wysyłane pocztą,
  • zestaw gadżetów (notatnik, długopis, teczka) wysyłane pocztą,
  • imienny dyplom ukończenia szkolenia wysyłany pocztą,
  • możliwość kontaktu z prowadzącym również po zakończeniu szkolenia.

Posiadamy akredytację WUP w Lublinie, wpis w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych o nr 2.06/00042/2021. Współpracujemy z Urzędami Pracy w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Mirosław Ciołek

Trener

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Zawodowo związany z tematyką funduszy europejskich od 2006 roku.

Rozliczył jako Koordynator Projektu w O.K. Centrum Języków Obcych projekty: PO KL 8.1.1 „Certyfikat Sukcesu” oraz PO KL 8.1.1 „Kwalifikacje na Sprzedaż” (IP był Urząd Marszałkowski w Łodzi) o łącznej wartości ok. 1 mln 250 tys. Na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej realizował jeden z największych projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego o wartości 22 mln. zł. – „UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy” (IP było Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Posiada doświadczenie jako pracownik Oddziału Oceny Projektów w jednej z instytucji wdrażających środki europejskie.

Posiada wiedzę teoretyczną (ukończone liczne kursy i szkolenia) oraz praktyczną z zakresu uwarunkowań realizacji projektu (monitoring, sprawozdawczość, kontrola, ewaluacja, promocja, rozliczanie), a także opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy UE.

Specjalizuje się w problematyce kwalifikowalności wydatków, rozliczeń, kontroli, zamówień publicznych i systemie SL2014/SL2021.

Aktualnie Prezes Zarządu Fundacji IPIP. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą wpływu realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych na rozwój społeczno-gospodarczy województwa lubelskiego.

Trener z zakresu pozyskiwania funduszy europejskich, szeroko pojętej realizacji i rozliczania projektów UE, zamówień publicznych (ustawa PZP oraz zasada konkurencyjności), a także z zakresu aplikacji informatycznych SL2014, SL2021, CST2021, SM EFS+, Baza Konkurencyjności oraz LSI.

Trener i doradca z 12-letnim stażem – prowadził szkolenia skierowane do biznesu, sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich, instytucji zarządzających, administracji publicznej, przedsiębiorców i osób indywidualnych, potencjalnych projektodawców korzystających ze współfinansowania.

Referencje dostępne w zakładce referencje.

MASZ PYTANIA?

Mirosław Ciołek Szkolenia Specjalistyczne

Biuro:
ul. Sowińskiego 7/6
20-040 Lublin

NIP: 7132914485
REGON: 363383563

szkolenia@inkubatorprogress.pl

Zadzwoń do nas!

tel.:  661 884 278

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

         

FACEBOOK