Szkolenie: Prawidłowe zamykanie projektów współfinansowanych ze środków UE
Cena szkolenia: 499,00 zł. netto=brutto (Organizator jest ZW z VAT).
Szkolenie kierujemy do Beneficjentów, którzy realizują, realizowali, kończą realizację swoich projektów współfinansowanych ze środków EFS, EFRR, FS w ramach perspektywy finansowej 2014-2020.
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy dot. prawidłowego przygotowania się do ostatecznego zamknięcia i rozliczenia projektu współfinansowanego ze środków UE oraz uzyskanie odpowiedzi na kwestie problematyczne pojawiające się w toku zamknięcia projektu, a których wyjaśnienie jest niezbędne aby prawidłowo rozliczyć i zamknąć projekt, a także nie stracić dotacji po jej rozliczeniu.
Zapraszamy osoby początkujące, jak i chcące zaktualizować posiadaną wiedzę w kontekście prawidłowego zakończenia, zamknięcia, rozliczenia projektu UE. Wymagania dotyczące udziału w szkoleniu: brak.
Szkolenie uwzględnia najnowsze zmiany wytycznych dot. kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS !
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA ONLINE (telekonferencji na żywo):
– bez wychodzenia z domu/biura bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu,
– dopasowaliśmy program szkolenia stacjonarnego do wersji zdalnej zachowując najwyższą jakość,
– widzisz i słyszysz trenera,
– widzisz prezentację, komputer trenera
– możesz zadawać pytania i wyjaśniać swoje wątpliwości,
– dostęp poprzez link wysłany na Państwa e-mail (wystarczy laptop lub komputer z głośnikami),
– korzystamy z Zooma, możesz zadawać pytania na czacie lub przez mikrofon,
– konsultacje z trenerem po szkoleniu,
– otrzymujesz paczkę materiałów wysyłaną pocztą polską przed szkoleniem: dyplom, notes, długopis, teczka, skrypt szkoleniowy, a także materiały w wersji elektronicznej po szkoleniu.
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia dotyczące m.in.:
- Aktualny stan prawny w świetle wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach EFS, EFRR, FS,
- Główne obowiązki Beneficjentów związane z zamykaniem projektu,
- Złożenie poprawnego, końcowego wniosku o płatność w SL2014,
- Samokontrola zamówień publicznych udzielonych w ramach projektu,
- Jak uniknąć korekty finansowej za błędy w zamówieniu publicznym,
- Ocena prawidłowości określania wartości zamówień, wybranych trybów,
- Weryfikacja dokumentacji projektowej,
- Kontrole na zakończenie projektu, kontrole po zakończeniu projektu,
- Trwałość projektu (art. 71 rozporządzenia 1303/2013)
- Monitorowanie dochodowości projektu,
- Korekty finansowe, reguła proporcjonalności,
- Archiwizacja dokumentacji.
PROGRAM SZKOLENIA
od 9.00 do 14.00 w tym dwie przerwy 15′
8.55 Próba połączenia
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
I Zagadnienia wstępne
• Akty prawne w zakresie realizacji projektów UE
• Krajowe oraz wspólnotowe instytucje kontrolne
• Relacja wniosek o dofinansowanie, a wniosek o płatność, a umowa o dofinansowanie
• Czynnik czasu, a terminowość realizowanych zadań
• Obowiązki Beneficjenta (należyta staranność, odrębna ewidencja księgowa, terminy, zasady dotyczące dowodów księgowych, wykazywanie dochodu, utrzymanie trwałości projektu, podwójne współfinansowanie, VAT)
• Reguła proporcjonalności, a korekta finansowa
II Wniosek o płatność końcową w SL2014
• Terminy
• Warsztat na żywo: sporządzenie wniosku o płatność końcową
• Postęp rzeczowy, postęp finansowy, pola sprawozdawcze
• Rozliczenie stawek jednostkowych i metod ryczałtowych
• Rozliczenie osiągniętych wskaźników produktu i wskaźników rezultatu
• Monitorowanie i dokumentowanie wskaźników na poziomie Beneficjenta
• Załączniki do wniosku o płatność
• Końcowa wysokość dofinansowania i kosztów kwalifikowanych
III Samokontrola/audyt udzielonych zamówień publicznych
• Ustalenie i sprawdzenie planu zamówień publicznych w projekcie
• Poprawność szacowania wartości zamówienia
• Poprawność procedury rozeznania rynku
• Poprawność procedury zasada konkurencyjności
• Dokumenty potwierdzające prawidłowość przeprowadzenia zamówień
• Problemy Beneficjentów z zamówieniami, wykonawcami
• Korekta finansowa w przypadku naruszenia zasad dot. zamówień
IV Kontrola projektu na zakończenie projektu
• instytucje uprawnione
• zasady przeprowadzania kontroli na zakończenie realizacji projektu
• metodyka doboru obszarów do kontroli
• zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na dokumentach, w miejscu realizacji
• kontrola działań promocyjnych oraz archiwizacji dokumentacji
V Trwałość projektu
• definicja
• zasada trwałości, a znacząca modyfikacja
• przykłady naruszenia trwałości projektu
• środki trwałe
• trwałość prowadzonych badań
• zasada efektywności
• korekta finansowa w przypadku naruszenia zasady trwałości
VI Najczęściej pojawiające się błędy w procedurach, zamówieniach, projektach
VII Konsultacje indywidualne z trenerem
Metody:
- Wykład
- Dyskusja
- Ćwiczenia
- Wymiana doświadczeń
Cena szkolenia zawiera:
- profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
- drukowane materiały szkoleniowe wysyłane pocztą,
- zestaw gadżetów (notatnik, długopis, teczka) wysyłane pocztą,
- imienny dyplom ukończenia szkolenia wysyłany pocztą,
- możliwość kontaktu z prowadzącym również po zakończeniu szkolenia.
Posiadamy akredytację WUP w Lublinie, wpis w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych o nr 2.06/00042/2021. Współpracujemy z Urzędami Pracy w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
TERMINY SZKOLEŃ ONLINE:
szkolenie organizujemy także w formule zamkniętej/indywidualnej, zaproponuj nam termin wygodny dla Ciebie tel. 661884278, miroslaw@inkubatorprogress.pl
Mirosław Ciołek
Trener
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Zawodowo związany z tematyką funduszy europejskich od 2006 roku.
Rozliczył jako Koordynator Projektu w O.K. Centrum Języków Obcych projekty: PO KL 8.1.1 „Certyfikat Sukcesu” oraz PO KL 8.1.1 „Kwalifikacje na Sprzedaż” (IP był Urząd Marszałkowski w Łodzi) o łącznej wartości ok. 1 mln 250 tys. Na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej realizował jeden z największych projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego o wartości 22 mln. zł. – „UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy” (IP było Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Posiada doświadczenie jako pracownik Oddziału Oceny Projektów w jednej z instytucji wdrażających środki europejskie.
Posiada wiedzę teoretyczną (ukończone liczne kursy i szkolenia) oraz praktyczną z zakresu uwarunkowań realizacji projektu (monitoring, sprawozdawczość, kontrola, ewaluacja, promocja, rozliczanie), a także opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy UE.
Specjalizuje się w problematyce kwalifikowalności wydatków, rozliczeń, kontroli, zamówień publicznych i systemie SL2014/SL2021.
Aktualnie Prezes Zarządu Fundacji IPIP. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą wpływu realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych na rozwój społeczno-gospodarczy województwa lubelskiego.
Trener z zakresu pozyskiwania funduszy europejskich, szeroko pojętej realizacji i rozliczania projektów UE, zamówień publicznych (ustawa PZP oraz zasada konkurencyjności), a także z zakresu aplikacji informatycznych SL2014, SL2021, CST2021, SM EFS+, Baza Konkurencyjności oraz LSI.
Trener i doradca z 12-letnim stażem – prowadził szkolenia skierowane do biznesu, sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich, instytucji zarządzających, administracji publicznej, przedsiębiorców i osób indywidualnych, potencjalnych projektodawców korzystających ze współfinansowania.
Referencje dostępne w zakładce referencje.
Szkolenie: Prawidłowe zamykanie projektów współfinansowanych ze środków UE
Cena szkolenia: 499,00 zł. netto=brutto (Organizator jest ZW z VAT).
Szkolenie kierujemy do Beneficjentów, którzy realizują, realizowali, kończą realizację swoich projektów współfinansowanych ze środków EFS, EFRR, FS w ramach perspektywy finansowej 2014-2020.
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy dot. prawidłowego przygotowania się do ostatecznego zamknięcia i rozliczenia projektu współfinansowanego ze środków UE oraz uzyskanie odpowiedzi na kwestie problematyczne pojawiające się w toku zamknięcia projektu, a których wyjaśnienie jest niezbędne aby prawidłowo rozliczyć i zamknąć projekt, a także nie stracić dotacji po jej rozliczeniu.
Zapraszamy osoby początkujące, jak i chcące zaktualizować posiadaną wiedzę w kontekście prawidłowego zakończenia, zamknięcia, rozliczenia projektu UE. Wymagania dotyczące udziału w szkoleniu: brak.
Szkolenie uwzględnia najnowsze zmiany wytycznych dot. kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS !
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA ONLINE (telekonferencji na żywo):
– bez wychodzenia z domu/biura bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu,
– dopasowaliśmy program szkolenia stacjonarnego do wersji zdalnej zachowując najwyższą jakość,
– widzisz i słyszysz trenera,
– widzisz prezentację, komputer trenera
– możesz zadawać pytania i wyjaśniać swoje wątpliwości,
– dostęp poprzez link wysłany na Państwa e-mail (wystarczy laptop lub komputer z głośnikami),
– korzystamy z Zooma, możesz zadawać pytania na czacie lub przez mikrofon,
– konsultacje z trenerem po szkoleniu,
– otrzymujesz paczkę materiałów wysyłaną pocztą polską przed szkoleniem: dyplom, notes, długopis, teczka, skrypt szkoleniowy, a także materiały w wersji elektronicznej po szkoleniu.
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia dotyczące m.in.:
- Aktualny stan prawny w świetle wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach EFS, EFRR, FS,
- Główne obowiązki Beneficjentów związane z zamykaniem projektu,
- Złożenie poprawnego, końcowego wniosku o płatność w SL2014,
- Samokontrola zamówień publicznych udzielonych w ramach projektu,
- Jak uniknąć korekty finansowej za błędy w zamówieniu publicznym,
- Ocena prawidłowości określania wartości zamówień, wybranych trybów,
- Weryfikacja dokumentacji projektowej,
- Kontrole na zakończenie projektu, kontrole po zakończeniu projektu,
- Trwałość projektu (art. 71 rozporządzenia 1303/2013)
- Monitorowanie dochodowości projektu,
- Korekty finansowe, reguła proporcjonalności,
- Archiwizacja dokumentacji.
PROGRAM SZKOLENIA
od 9.00 do 14.00 w tym dwie przerwy 15′
8.55 Próba połączenia
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
I Zagadnienia wstępne
• Akty prawne w zakresie realizacji projektów UE
• Krajowe oraz wspólnotowe instytucje kontrolne
• Relacja wniosek o dofinansowanie, a wniosek o płatność, a umowa o dofinansowanie
• Czynnik czasu, a terminowość realizowanych zadań
• Obowiązki Beneficjenta (należyta staranność, odrębna ewidencja księgowa, terminy, zasady dotyczące dowodów księgowych, wykazywanie dochodu, utrzymanie trwałości projektu, podwójne współfinansowanie, VAT)
• Reguła proporcjonalności, a korekta finansowa
II Wniosek o płatność końcową w SL2014
• Terminy
• Warsztat na żywo: sporządzenie wniosku o płatność końcową
• Postęp rzeczowy, postęp finansowy, pola sprawozdawcze
• Rozliczenie stawek jednostkowych i metod ryczałtowych
• Rozliczenie osiągniętych wskaźników produktu i wskaźników rezultatu
• Monitorowanie i dokumentowanie wskaźników na poziomie Beneficjenta
• Załączniki do wniosku o płatność
• Końcowa wysokość dofinansowania i kosztów kwalifikowanych
III Samokontrola/audyt udzielonych zamówień publicznych
• Ustalenie i sprawdzenie planu zamówień publicznych w projekcie
• Poprawność szacowania wartości zamówienia
• Poprawność procedury rozeznania rynku
• Poprawność procedury zasada konkurencyjności
• Dokumenty potwierdzające prawidłowość przeprowadzenia zamówień
• Problemy Beneficjentów z zamówieniami, wykonawcami
• Korekta finansowa w przypadku naruszenia zasad dot. zamówień
IV Kontrola projektu na zakończenie projektu
• instytucje uprawnione
• zasady przeprowadzania kontroli na zakończenie realizacji projektu
• metodyka doboru obszarów do kontroli
• zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na dokumentach, w miejscu realizacji
• kontrola działań promocyjnych oraz archiwizacji dokumentacji
V Trwałość projektu
• definicja
• zasada trwałości, a znacząca modyfikacja
• przykłady naruszenia trwałości projektu
• środki trwałe
• trwałość prowadzonych badań
• zasada efektywności
• korekta finansowa w przypadku naruszenia zasady trwałości
VI Najczęściej pojawiające się błędy w procedurach, zamówieniach, projektach
VII Konsultacje indywidualne z trenerem
Metody:
- Wykład
- Dyskusja
- Ćwiczenia
- Wymiana doświadczeń
Cena szkolenia zawiera:
- profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
- drukowane materiały szkoleniowe wysyłane pocztą,
- zestaw gadżetów (notatnik, długopis, teczka) wysyłane pocztą,
- imienny dyplom ukończenia szkolenia wysyłany pocztą,
- możliwość kontaktu z prowadzącym również po zakończeniu szkolenia.
Posiadamy akredytację WUP w Lublinie, wpis w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych o nr 2.06/00042/2021. Współpracujemy z Urzędami Pracy w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Mirosław Ciołek
Trener
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Zawodowo związany z tematyką funduszy europejskich od 2006 roku.
Rozliczył jako Koordynator Projektu w O.K. Centrum Języków Obcych projekty: PO KL 8.1.1 „Certyfikat Sukcesu” oraz PO KL 8.1.1 „Kwalifikacje na Sprzedaż” (IP był Urząd Marszałkowski w Łodzi) o łącznej wartości ok. 1 mln 250 tys. Na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej realizował jeden z największych projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego o wartości 22 mln. zł. – „UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy” (IP było Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Posiada doświadczenie jako pracownik Oddziału Oceny Projektów w jednej z instytucji wdrażających środki europejskie.
Posiada wiedzę teoretyczną (ukończone liczne kursy i szkolenia) oraz praktyczną z zakresu uwarunkowań realizacji projektu (monitoring, sprawozdawczość, kontrola, ewaluacja, promocja, rozliczanie), a także opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy UE.
Specjalizuje się w problematyce kwalifikowalności wydatków, rozliczeń, kontroli, zamówień publicznych i systemie SL2014/SL2021.
Aktualnie Prezes Zarządu Fundacji IPIP. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą wpływu realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych na rozwój społeczno-gospodarczy województwa lubelskiego.
Trener z zakresu pozyskiwania funduszy europejskich, szeroko pojętej realizacji i rozliczania projektów UE, zamówień publicznych (ustawa PZP oraz zasada konkurencyjności), a także z zakresu aplikacji informatycznych SL2014, SL2021, CST2021, SM EFS+, Baza Konkurencyjności oraz LSI.
Trener i doradca z 12-letnim stażem – prowadził szkolenia skierowane do biznesu, sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich, instytucji zarządzających, administracji publicznej, przedsiębiorców i osób indywidualnych, potencjalnych projektodawców korzystających ze współfinansowania.
Referencje dostępne w zakładce referencje.
MASZ PYTANIA?
Mirosław Ciołek Szkolenia Specjalistyczne
Biuro:
ul. Sowińskiego 7/6
20-040 Lublin
NIP: 7132914485
REGON: 363383563
szkolenia@inkubatorprogress.pl
Zadzwoń do nas!
tel.: 661 884 278